maandag 7 mei 2012

Koning van Spanje Trail (31.1 km)

Na afgelopen week al op dinsdag, woensdag en donderdag respectievelijk 21.1 km, 21.7 km en 21.4 km te hebben gelopen inclusief een 4 x 7 minuten interval training plus ook nog 2 keer sportschool ging ik zaterdag van huis uit lopend naar Valkenhuizen voor een rondje Veluwezoom van 20 km met een 6-tal CIKO 5 leden (Jeanette, Cordien, Wim, Maarten, RenĂ© en Eric)(totaal 28 km).
Zondagochtend vroeg naar Gulpen in Zuid-Limburg voor de Koning van Spanje trail zonder Edwin, die met een verhuizing bezig is, en zonder RenĂ©, die te laat was met inschrijven, maar ik ontmoette vele bekenden aldaar. De 11.5 km vertrok om 11:00 uur en toen begon het te regenen. De 30 km lopers moesten om 11:20 starten maar we stonden allemaal tot 10 seconden voor de start binnen te schuilen. Na een kort stukje asfalt werden we direct een weiland met een zeer modderig pad opgestuurd. Zo zou het de hele tijd blijven, modder, blubber en diepe plassen. Ik had een lekker tempo en haalde direct al veel mensen in; ook de eerste heuvel omhoog ging ik er velen voorbij. Na een half uur hield het op met hard regenen en miezerde het alleen nog maar. Heuvelop heb ik geprobeerd zoveel mogelijk hard te blijven lopen, maar soms was dat niet mogelijk omdat het veel te glad was. Op de vlakke stukken liep ik 11-12 km/uur en heuvelaf ging het heerlijk met 13-14 km/uur. Op sommige stukken met veel modder was dat soms wat te hard en kon je alleen met veel kunst en vliegwerk (vooral dat laatste) op de been blijven. Het was een prachtig parcours door de bossen, over weilanden en langs beekjes. Ook hadden we weer de passage door een beek die nu veel dieper was dan vorig jaar. Na 20 km werd het heuvelop hardlopen wat moeilijker en wandelde ik, maar ik voelde geen enkele dip. Na 3:04:22 finishte ik de uiteindelijk 31.1 km. Iedereen zat tot ver over z'n middel onder de  blubber, maar het was ondanks de regen een heerlijke loop. We kregen een groot glas 0% bier wat heerlijk smaakte. De douche was koud dus ik heb alleen de benen en mijn schoenen afgespoeld.
Hiermee kwam mijn weektotaal op 123 km en ik voel me er prima bij. Komende weken langzaam verder opvoeren.
Afstand: 31.1 km; Tijd: 3:04:22; Tempo: 5:56 min/km (range 4:48- 09:17); Snelheid: 10.1 km/uur; Hoogtemeters: +508 m 
Heuvelaf door een weiland over een smal en modderig paadje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten