donderdag 2 augustus 2012

Dag 4 en 5 van de top trainingsweek

Dag 4 - dinsdag
Donkere wolken boven de zee
Na het werk eerst boodschappen doen, dan rennend (1 km) naar m'n sportclub om wat gewichten te heffen, terug rennen naar huis en een paar boterhammen eten en dan is het al bijna 8 uur als ik aan mijn lange duurloop kan beginnen. Zodra ik buiten sta begint het te regenen, maar dat kan me natuurlijk niet stoppen. Ik loop door de duinen naar de Wassenaarse slag (ongeveer 10 km) en door richting Katwijk. Ben ondertussen al helemaal doorweekt, maar heb een goed tempo van bijna 11 km in het eerste uur. Vlak voor het dorp heb ik 15 km gelopen en is er een opgang over het duin naar het strand. Het is eb dus prima te lopen op hard zand. Er hangen grote donkere wolken boven de zee, maar de regen is gestopt. Na 2 uur lopen heb ik 21 km afgelegd en het is al helemaal donker geworden. Het begint ook weer flink te regenen. Er is verder niemand op het strand en toch heb ik plezier in het lopen. De lichten van Scheveningen kan ik in de verte zien. Bij 25 km kan ik het strand af; dus eerst 200 m door zacht zand en dan nog een steile heuvel het duin op. Het laatse stuk over de weg terug kan ik mijn tempo goed vasthouden en voel ik me sterk. Het is al bijna 23:00 uur als ik na 31 km thuis ben; dus met de 2 km naar de sportclub 33 km op de teller. Na het douchen zit ik dan uiteindelijk om 23:30 met een bord eten naar het late journaal te kijken. Blog schrijven komt er niet meer van.



Dag 5 - woensdag
Zoals altijd eerst de 2 km naar het clubhuis van The Hague Road Runners hardlopen. Vervolgens op pad voor een fartlek training. Versnellen over smalle paadjes door het duingebied van Myendel, heuveltje op heuveltje af, en dan weer wat rustiger. Het terrein is prima geschikt voor een fartlek training. Er zijn ook veel trappetjes waar we in volle vaart op en af gaan. Al met al een best pittige training. Terug bij de club staat er 17.5 km op mijn teller dus ik moet nog door. Langs de Rijksstraatweg ga ik richting Wassenaar in een tempo van 11 km/uur. Als ik daar ben wil ik oversteken en aan de andere kant terug. Dat blijkt echter niet te kunnen dus dezelfde weg terug tot er een onderdoorgang is. Uiteindelijk kom ik weer bij het Haagse bos en daar loop ik in het donker nog een rondje doorheen. Thuis, om half elf, heb ik 34 km en nog een beetje gelopen. Weer zit ik laat te eten, kijkend naar sporters die niet de medaille gehaald hebben die van ze verwacht werd. Gelukkig hoef ik alleen maar de TAR te lopen en geen gouden medaille te veroveren.

Totaal na dag 5 van trainingsweek: 191 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten