vrijdag 14 september 2012

Afscheid van CIKO'66 groep 5

De warming-up
Eind 2003 heb ik me aangesloten bij de atletiekvereniging CIKO'66. Daarvoor liep ik mijn hardlooprondjes meestal  alleen; in mijn studietijd wel met leden van de volleybalclub of met dispuutsgenoten en later ook nog wel met buren. Dan draafde ik eigenlijk altijd op hetzelfde tempo zonder enige versnelling. Door de trainingen bij CIKO ontdekte ik eigenlijk dat ik ook veel harder kon lopen en dat best lang kon volhouden; het was ook erg leuk om met een groep gelijken op tempo te lopen. Hoewel ik het niet erg leuk leek te vinden waren ook de hardloopscholingen heel nuttig. Je leert balans, coördinatie, evenwicht en nog wat van die nuttige zaken. Al vanaf het begin trainde ik met groep 5 mee wat volgens de omschrijving op de website in het bos en op de weg trainde, met een omvang van 18 km en een snelheid van 11-15 km/uur. Dat was precies goed voor mij.
Groep5
Bijna elke week was ik present op dinsdag en donderdag 19:00 u. Het was altijd heel gezellig, ik leerde mensen kennen die ik normaal op mijn werk niet tegenkom. We trainden altijd heel serieus, hoewel we bij de loopscholing allemaal wel flauw uit de hoek konden komen. Verder was er thee na afloop en vaak ook wat lekkers als iemand jarig was geweest. Veel van mijn medelopers schrijven ook een blog. Een paar jaar geleden waren dat er zelfs zes, dus dan kreeg je 6 blogs over dezelfde training. Het is nu terug tot een harde kern van 4 bloggers: Jan V., Peter, Edwin en ik. Gisteravond was mijn laatste training voordat ik zondag naar Basel vertrek. Het was een heerlijke training; eerst rustig naar de Emma piramide en dan tempo duurloop terug naar vlakbij het clubhuis (zo'n 4 km). Eindelijk weer eens lekker hard lopen. Na de training zette recreant van het jaar Marlies eerst Edwin en mij in het zonnetje omdat we de TAR volbracht hadden. We kregen een mooie ingelijste uitvergroting van een foto waar we lachend opstaan tijdens de TAR. Daarna een leuke speech voor mij met herinneringen aan mij (zie blog van Jan) en ik ontving een mooi hardlopers boek; er was gebak en thee en later kwamen de pilsjes ook nog aan de beurt.
Stretchen na afloop van de training
Hoewel er ik er afgelopen anderhalf jaar al veel minder was zal ik het gaan missen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten