woensdag 5 september 2012

TAR dag 5: Prettau - Sand im Taufers (32.8 km, 2100 hm, 6:47 u

De afgelopen twee dagen lukte het me niet om een blog te achrijven door een falend internet. Vandaag op mijn 57e verjaardag etappe 5 gelopen van Prettau naar Sand in Taufers, eiden in Zuid-Tirol, Italie. We gingen al snel een heuvel op waar de beste honderd lopers doorrennen zonder stokken en de rest snelwandelend omhoog gaat met behulp van stokken. We bleven op 1600 m hoogte rennen oer brede onverharde wegen totdat we bij een hoge berg kwamen en we naar 2500 m moesten klimmen over allemaal losse stenen. Het was een prachtige klim in de zon in een prachtige omgeving. Uiteindelijk werdwn we verwelkomd door twee mannen met toeters en vlaggetjes. De afdaling daarna was moeilijk maar we konden goed vaart maken. We krijgen dit soort afdalingen steeds beter onder de knie. Bij de zogenaamde feed zones prop ik me vol met stukjes tomaaten komkommer gedoopt in zout, partjes sinaasappel, cake met chocola, ewn halve energybar, een stuk watermeloen, een beker water en een handje gemengde noten mee voor onderweg. Erg gevarieerd, maar het blijft allemaal zitten. Na nog een steile berg omhoog en een technisch zeer zware afdaling kwamen we na 32.8 km in Sand in Taufers aan in 6:47 u. Bij het binnenkomen werd Happy Birthday gespeeld en ik kreeg een fles prosecco van de organisatie. Na het douchen in het hotel hebben we een glas genomen. Na pastaparty en blogs schrijven weer op tijd in bed. We voelen ons nog steeds goed zonder klachten. Ik heb alleen 3 blareen op mijn tenen.

2 opmerkingen:

  1. Frans, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En ook met de vijf super-etappes die jullie al gelopen hebben. Niet te vroeg juichen misschien, er kan natuurlijk van alles gebeuren, maar het ziet er toch wel behoorlijk naar uit dat jullie de acht dagen gaan volmaken. En wat een mooi cadeau kreeg je vandaag, met zo'n mooie etappe. Ook leuk trouwens dat er een verjaarslied voor je werd gespeeld bij de finish...
    Nog drie te gaan! Ik hoop dat jullie je zo sterk blijven voelen, en dat de schade beperkt blijft tot een paar schamele blaren. Succes en blijf genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Frans. Van harte gefeliciteerd. Ook een manier om je verjaardag te vieren. ;-) Leuk om te lezen dat jullie ondanks het zwoegen ook genieten. Heel goed! Heel veel succes, sterkte en plezier op de laatste etappes. Nancy

    BeantwoordenVerwijderen