maandag 16 september 2013

Lochem trail (31 km)

Nancy en Cordien in volle vaart
Gisteren was de primeur van de Lochem trail.
CIKO groep 5 was sterk vertegenwoordigt met Nancy, Cordien, WIm, Jan en Edwin aangevuld met buurman Laurens en ik. Kwam ook veel bekenden uit de trailwereld tegen voor de start. Om 10:00 uur was de start en ik ging in een lekker tempo van start. Mooi parcours over smalle paadjes door het bos, langs weilanden en velden met mais en ook nog over een heideveld. Paden waren goed te belopen al moest je wel op de wortels letten en de hoogtemeters waren minimaal. Na een uur had ik 11.4 km gelopen en dat is voor een trail vrij hard. Doordat ik heel snel de heuvels op en vooral af ging liep ik voor Nancy en Cordien, maar toen ik ergens fout liep omdat ik niet goed oplette waren ze me voorbij gegaan.
foto van Mischa Visser

Bij de drinkpost op 14 km zag ik nl. Nancy net weggaan. We hebben even samen opgelopen maar daarna liep ze uit op me. Na 2 uur had ik 22.6 km dus ietsje langzamer dan het eerste uur. Niet veel later zag ik Cordien voor me en de rest van de route bleven we min of meer bij elkaar. Bij 28 km was een steile bult waar een groepje lopers voor mij opeens gingen wandelen, maar ik wrong mij erlangs en ging veel sneller naar boven. Daarna was een lang stuk vals plat waar ik het opeens moeilijk had en me misselijk voelde. Even gestopt om te herstellen waarbij het groepje me weer inhaalde. Daarna ging het weer goed. Een kilometer voor het einde even aangezet om tegelijkertijd met Cordien over de finish te gaan in 2:48:45. Edwin en Nancy waren al binnen en een paar minuten na ons kwamen Jan en Wim over de streep. Leuke loop door een prachtig gebied.
Afstand: 31 km; Tijd: 2:48:45; Tempo: 5:24 min/km (range 4:51 - 6:53); Snelheid: 11.1 km/uur; Hoogtemeters: +190; Plaats: 62e van 122 deelnemers
CIKO groep voor en na (incl. Jacolien) de loop. Het was makkelijk want ze lachen nog steeds en geen modderige benen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten