zaterdag 21 september 2013

Marathon parcours verkend

Mijn hardloopclub is betrokken bij de organisatie van de Basel marathon die morgen plaatsvindt en waar ik aan mee ga doen. Ze hadden dus vrijwilligers gevraagd en ik had me maar eens opgegeven. Vandaag moest ik me 8 uur melden bij een groot transportbedrijf waar alle spullen voor de marathon lagen. Er waren al veel mensen aan het werk spullen klaar te zetten voor alle verversingsposten en lunchpakketjes maken voor vrijwilligers. Ik mocht met Wolfgang en Andreas de kilometerborden van de 10 km loop, de halve marathon en de hele marathon gaan plaatsen op het parcours. Dat gebeurde natuurlijk goed georganiseerd. We hadden kaartjes waarop precies stond waar al een streep op de stoeprand was gezet bij de juiste afstand. We brachten de borden in omgekeerde volgorde van plaatsing in de truck die we hadden en gingen op pad. Andreas reed, bij elk km punt pakte Wolfgang de zware steun waar het bord in moest en ik pakte het bord. Zo kreeg ik een goede indruk van het parcours en na een paar uur was het gebeurd. Was ook wel eens goed om te zien hoeveel organisatie er nodig is om zo'n marathon goed te laten verlopen.

1 opmerking: