maandag 18 januari 2010

De plicht roept

Gisteren stond er een 25 km loop gepland, maar om 9 uur nog maar even omgedraaid in bed want ik hoorde de regen op het dak kletteren. Uiteindelijk had ik me om half elf uit mijn bed en in m'n hardloopkleren gehesen. Mijn flesje was gevuld met Extran verdund met water.  Tip 6 en 7 van onze marathon Rotterdambijeenkomst vorige week. Ik stapte naar buiten in een dikke laag blubbersneeuw, maar daar kon je redelijk in lopen. Over de weg richting Dieren en bij Ellecom na 10 km het bos in. Daar lag een dikke laag sneeuw met onbekende ondergrond waardoor je regelmatig zwikte of uitgleed. Maar ik werd wel beloond met 3 prachtige herten met grote geweien die 20 meter voor me het pad overstaken. Via de Carolinahoeve op 15 km achterlangs over 2 flinke heuvels naar de Posbank (18 km). Vandaar de weg naar Velp gevolgd; die was heel wat moeilijker te belopen dan vorige week zondag. Ook nog even over de Emma piramide en zonder veel problemen had ik uiteindelijk 26 km gelopen in 2:30 met een gemiddelde hartslag van 136 bpm. Met de 10 km van zaterdag kwam mijn weektotaal op 60 km. Na een wat valse start was het toch wel weer een mooie tocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten