zaterdag 30 januari 2010

Rondje Doesburg in de sneeuw

Vanmorgen stond een RDL van 35 km op het programma. En weer lag er een nieuwe laag sneeuw van zeker 5 cm, maar met mijn trailschoenen kon ik er goed in lopen. Ik wilde aan de andere kant van de IJssel naar Doesburg lopen en dan langs deze kant weer terug. Het fiets pad langs de weg daar was schoon maar ik koos ervoor over de verse sneeuw op de dijk te lopen. Weer heel wat anders dan de gebruikelijke heiden en bossen; de open vlakten en de rivier. Ganzen vlogen voortduren over en op een gegeven moment stegen er wel zo'n duizend op uit een weiland en scheerden luid roepend vlak over me. Een prachtig gezicht. De beesten leken uit hun doen, maar ja wat wil je als het land waar je overwintert constant onder de sneeuw ligt. Toen ik na een uur en 11 km sanitair moest stoppen heb ik direct een gel genomen. Tot nu toe werd ik tijdens marathons altijd misselijk als ik een gel nam maar wilde het nu eens op een eerder tijdstip innemen. Ik had een Go gel mee die heel vloeibaar is en zonder water kan worden ingenomen. Ik kwam langs Lathum, Giesbeek en Angerloo en na 18 km in Doesburg. Na 2 uur lopen (22 km) even gewandeld om de 2e gel in te nemen. Over de Zutphensestraatweg weer terug richting Velp. Maar toch het bos in omdat ik anders te weinig kilometers zou maken. Dat was glibberig heuvel op en af dus het tempo zakte wat in. Toch ook nog even een rondje in het dorp en uiteindelijk stopte mijn klokje op 35.3 km in 03:18 (gem. snelheid 10.7 km/uur; gem. hartslag 142 bpm). Geen last gehad van de gels en ik had het gevoel dat ik nog best 7 km kon lopen. Ik ben er al klaar voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten