zondag 7 november 2010

Lange rustige duurloop (30 km)

Vandaag was het weer eens tijd voor een lange duurloop als training voor de wedstrijd van 33 km in Battice volgende week. Het was rustig weer met een zonnetje maar in het begin toch wel koud met m'n korte legging en dun truitje. Begonnen met m'n heuvelparcours met 4 forse klimmen in de eerste 6 km tot de Posbank. Daar ben ik een hek langs het fietspad doorgegaan en in onbekend gebied gekomen. Op gegeven moment een beetje kwijt welke kant ik op moest, maar gelukkig kwam er net een fietster langs die wist hoe ik moest lopen. Kwam weer uit op de Lange Juffer en vandaar door naar de Terletse heide. Paar keer gewandeld in de laatste kilometers maar zeer kort elke keer. Laatste km nog wat kunnen versnellen en met precies 30 km op de teller stond ik weer voor mijn huis na 3:12 (gemiddeld 9.4 km/u, hartslag 136, hoogte +580). Goeie training dus.
Hoor net dat Haile Gebrselassie direct stopt met hardlopen nadat hij bij de New York marathon is uitgestapt. Jammer het was een prachtige sportman.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten