maandag 15 november 2010

Quatre Cimes du Pays de Herve (32.8 km)

Zondagochtend vroeg op pad met Edwin zodat we om 11 uur konden starten voor de 4 Cimes du Pays de Herve in Battice, Belgiƫ. Deze gratis wedstrijd is 32.8 km lang, waarvan slechts 2 km plat met 17 hellingen met de muur van Bouxhmont: de laatste 500 meter naar de eindmeet (10 % stijging). Edwin heeft al een uitgebreid verhaal met film en foto's op zijn weblog geplaatst dus ik hou het kort. Ik hield me keurig aan m'n voornemen om heuvel op maar 9-10 km/uur te lopen en dan mocht ik heuvelaf met 12-14 km/uur; het werd soms wel 15 km/uur. Het was weer prachtig om daar te lopen. Door alle regen van de afgelopen dagen waren sommige wegen veranderd in snelstromende beken waar we doorheen moesten waden. Het weer was redelijk bij de start maar sloeg halverwege om in regen en wind. Bij 26 km begon ik de benen wel te voelen en bij de bevoorradingspost op 27 km even stil gestaan en rustig gedronken. Het tempo zakte steeds meer in. Na 28 km moest ik een aantal malen wandelen maar kon het beperken tot korte stukjes met in totaal maar 500 meter. De laatste helling voor de finish was weer een ware uitdaging. Ik finishte in 3:06:37.
Vorig jaar was mijn tijd 2:56:52 en in de grafiek kun je zien dat ik toen veel harder van start ben gegaan en dat elke kilometer behalve de laatste twee sneller waren.
Afstand: 32.8 km; Tijd: 3:06:37; Tempo: 5:41 min/km (4:21 - 7:14); Snelheid: 10.5 km/uur; Hartslag: 146 bpm; Hoogtemeters: +711

1 opmerking:

  1. he Frans,
    Je hebt vlakker gelopen! Ook een compliment. En wrs andere omstandigheden.
    Weer een mooie prestatie.

    BeantwoordenVerwijderen