maandag 22 november 2010

Zevenheuvelenloop (15km) - Snel maar geen PR

Het was gisteren een mooie dag om hard te lopen. Met ons bedrijf hadden we 2 teams ingeschreven voor de Zevenheuvelenloop, Genzyme Europe en Genzyme Nederland. Het ene team moest verzamelen in het ROC en het ander in de Stadsschouwburg, waar ook de persoon met de shirtjes stond en de foto gemaakt werd. Chaos dus. Veel mensen die voor het eerst meededen en sommigen ook buitenlands. Van de 20 die zich hadden opgegeven kwamen er maar 8 op de foto en bleken er uiteindelijk maar 15 gelopen te hebben. Ook de persoon die de bonnetjes voor het drinken en eten achteraf bij zich had was nergens te bekennen. Volgende keer moet ik het maar weer organiseren.
Ik was gestart met het doel mijn PR uit 2005 van 1:05:07 te verbeteren. Dus met 4:20 min/km zou dat moeten lukken. Snel van start gegaan. Haalde na 2 km Wim in en iets na 5  km ging ik Said voorbij. Die 5 km had ik in 21:45 gelopen dus 25 seconden te langzaam. Bij de eerste drie heuvels tussen de 5 en 10 km kun je heuvelafwaarts altijd meer tijd winnen dan je heuvel op verliest, maar toch was mijn tijd op de 10 km 43:55 dus noch steeds 35 seconden onder het schema.  Zou dus de laatste kilometers heel veel goed moeten maken. Na een uur had ik 13.6 km gelopen en wist ik dat het geen PR zou worden. Toch zo hard mogelijk doorgegaan en de laatste 2 kilometer nog in 4:11 min/km gelopen. Mijn eindsprint moest ik echter temperen omdat er 100 meter voor de finish iemand op een brancard werd gehesen. Maar mijn eindtijd van 01:06:07 was toch mijn derde beste tijd ooit op de 15 km. In 1991 liep ik 1:06:12 op de 7^^loop en een jaar later 1:06:14 toen ik dus 36 en 37 jaar was. Weinig verval dus zoals al eerder beschreven. Mijn team werd 320ste van de 781 deelnemende businessteams (uitslag).
Na afloop noch gewacht op leden van mijn team, maar omdat ze allemaal veel later starten en er veel langer over deden op gegeven moment maar naar huis gegaan. Lekker gelopen maar geen goed teamgevoel.
Afstand: 15.0 km; Tijd: 1:06:07; Tempo: 4:23 min/km (4:08 - 4:47); Snelheid: 13.7 km/uur; Hartslag: 162 bpm; Hoogtemeters: +233
 Rode lijn geeft het gemiddelde tempo aan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten