zondag 4 maart 2012

8 Kastelenloop Vorden (30 km)

Het was vandaag prachtig weer om te lopen met 10 graden, windstil, geen regen en soms kwam er een vaag zonnetje door. Met Marlies, Jan (andere) en Jeroen begon ik aan de 30 km van de 8 kastelenloop vanuit Vorden. Onze Engelsman Richard deed ook mee maar die stond helemaal vooraan. Nadat de trein gepasseerd was konden we van start. Wij begonnen helemaal achteraan en de eerste km ging dus erg langzaam. Maar daarna konden we tempo maken. Vorig jaar had ik hier een PR gelopen van 2:14, maar ik had geen plan om dat te verbeteren, maar ik wilde ook niet erg langzaam. In het begin liep ik zo'n 12.5 km/uur en liep daardoor uit op Jan en Marlies. Maar kon dat tempo blijkbaar niet vasthouden want bij 5 km kwamen ze alweer langszij. Jeroen was wat achter gebleven om z'n knieƫn te sparen. Bij de drankpost bij 10/11 km gingen Marlies en Jan even stilstaan dus liep ik weer alleen. Ze haalden me echter al gauw weer in. Bij 15 km moest ik even tegen de boom wateren. Wel geprobeerd om de anderen weer in te halen, maar dat lukte niet. Ik zag ze steeds op 200 m voor me uit en aan het eind werd dat meer. Ik zakte toch wat in en de tijden kwamen boven de 5 min/km. Ik liep lekker; de bovenbenen werden wel wat pijnlijk, maar ik ging stug door. Ik finishte in 2:27:52 een dikke 2 minuten achter Marlies en Jan. Jeroen kwam op 2:33 binnen. Richard had een fraaie 2:06 gelopen. Het was weer een prachtige loop. Peter begeleidde ons op de fiets en maakte ondertussen een film die te zien op zijn weblog. Leuk om jezelf zo te zien lopen.
Afstand: 30.0 km; Tijd: 2:27:52; Tempo: 4:59 min/km (range 4:38- 5:15); Snelheid: 12.0 km/uur; Hartslag: 148bpm; Hoogtemeters: +292m

Geen opmerkingen:

Een reactie posten