woensdag 7 maart 2012

Strandloop; vierde loop op rij

Gisteravond op pad voor een rustige duurloop. Via een lange rechte laan door Wassenaar en op gegeven moment linksaf richting Wassenaarse slag. Na 12 km stond ik op het strand. De bijna volle maan wierp mijn schaduw op het zand. Rechts zag ik de lichtjes van Katwijk en links die van Scheveningen. Daar moest ik naar toe. Het was eb want het strand was over een heel breed stuk goed vlak en hard. Hier kon ik prima op lopen. Rechts van me en hoog tegen de zwarte hemel stonden Jupiter en Venus vlakbij elkaar te schitteren. Ver op zee zag ik de lichtjes van boten. In een gestaag tempo van net iets boven de 10 km/uur rende ik voort. Soms lag er een veld met schelpen waar ik dan knarsend overheen ging. In de plassen water die achtergebleven waren op het strand werd het licht van de maan wit weerkaatst; het leken wel sneeuwvelden. Het was prachtig. Na 6.5 km was ik bij de boulevard om nog het laatste stukje over de van Alkemadelaan naar huis te lopen. Mooi weer 23 km op de teller.
Dit was de vierde dag dat ik gelopen heb. Zaterdag hadden Edwin en ik met Marc een heuvelparcours over de Veluwezoom gelopen van 12 km. Marc is onze TAR adviseur en we zijn heel veel wijzer van hem geworden. Marc heeft hierover een leuk stukje geschreven op de website van Mud Sweat Trails die hij beheerd (The road to Transalpine 2012) en ook Edwin heeft hierover geblogd. Zondag heb ik de Achtkastelenloop (30 km) gelopen en maandag een training bij HRR. Het was de bedoeling dat we 3 keer 7 minuten op tempo 3 zouden lopen, maar van de slechts zeven aanwezigen waren er vier die zondag een loop gedaan hadden en drie wilden zich sparen voor de City Pier City halve marathon van aanstaande zondag. Hieraan doen natuurlijk al mijn Hagenese loopmaten mee en ikzelf ook. Dus er werd minimaal versneld; wel weer 14 km gelopen.
Met vanavond ook nog een training heb ik 5 dagen achter elkaar gelopen. Ik wil heel langzaam dat aantal opbouwen; mijn lichaam moet eraan wennen om vele dagen achter elkaar in touw te zijn. Deze maand nog een keer 5 dagen en dan volgende maand 5 dagen maar met langere afstanden van 30-35 km. Zo kom ik uiteindelijk tot een toptrainingsweek van 7 dagen 35 km begin augustus. Dan ben ik klaar voor de TAR!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten