donderdag 23 augustus 2012

Afscheid van The Hague Road Runners

Bijna 1.5 jaar ben ik gastlid geweest van de hardloopvereniging The Hague Road Runners (HRR). Het is een club van alleen maar hardlopers die op een terrein vlakbij renbaan Duindigt een mooi gebouw hebben met kantine en kleedruimtes.
Het fraaie clubhuis van The Hague Road Runners

 Ik trainde op maandag- en woensdagavond mee met de  groep van trainer Peter Kemkes. Maandagavond was soms wel een probleem als je op de zondag ervoor een flinke ultratrail had gelopen. De trainingen van Peter waren pittig; intervallen van verschillende duur of afstand die op D3 of tempo moesten worden gelopen. Soms een fartlek door de duinen van Mijendel over smalle paadjes en met pittige klimmetjes. In het algemeen lag het tempo hoger dan ik bij CIKO'66 in Arnhem gewend was. Ook de totale afstand die we aflegden per training lag veel hoger. Bovendien liep ik altijd de 2 km van mijn flat in Den Haag naar de club, dus 4 km per training. De groep waarmee ik trainde was gemiddeld ook ouder, maar de meeste waren veel sneller dan ik.
Mijn loopgroep

Het was ook leuk dat diverse lopers uit de groep vaak aan trails meededen. Twee van hen gaan eind volgende week zelfs de CCC bij Chamonix lopen. Gisteravond mijn laatste training: 4 x 7 minuten op D3; 3 min pauze. De eerste keer hield ik me nog in met 12 km/uur, maar dat werd allengs harder. De laatste 7 minuten liep ik op bijna 14 km/uur. Heerlijk om weer eens snel te lopen. Totaal 16 km gelopen. Na afloop een paar biertjes bij het clubhuis en ik ontving een mooi HRR shirt van de groep. Ik heb een leuke tijd gehad bij HRR; over een aantal weken ga ik in Basel kijken of ik daar ook een leuke hardloopgroep kan vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten