zondag 5 augustus 2012

Dag 9 van de Zomermeerdaagse (43 km)

Gisteren had ik een rustdag, maar vandaag ging ik weer met Edwin naar Vijlen in Zuid-Limburg om de 9e etappe van de Zomermeerdaagse (43 km) te lopen.
Overal onderweg werden we door Jezus aangemoedigd

We ontmoetten bij de start weer een aantal lopers die we vorige week ook al ontmoet hadden. Sommigen van hun hadden 9 dagen achter elkaar gelopen; in totaal 420 km. Dat zijn pas echte ultralopers. Willem de organisator vertelde ook nog even dat hij op 12 december 2012 zijn 1212e marathon of langer gaat lopen. Hij had het al helemaal gepland, maar hij vond het wel moeilijk om sommige weekenden niet te kunnen lopen, om precies goed uit te komen. Met de route weer op de Garmin gingen we om 9 uur van start met een lekker tempo van 10.5 tot 11 km/uur. Er waren weer de welvoorziene drankposten. Het lopen ging voorspoedig over mooie paden door een prachtige heuvelachtige omgeving. Bij 20 km had ik het even moeilijk, maar dat ging gauw weer over. We beklommen de Vaalser berg met het hoogste punt van Nederland - 320 meter - en het drielandenpunt.
Het drielandenpunt

Heerlijk lopen tussen de graan- en maisvelden
Na wat foto's weer verder zonder enige problemen. De drankpost bij 27.5 km was er niet vanwege een lekke band van de bevoorraadingscamper. Met een andere auto werd na zo'n 20 minuten het eten en drinken gebracht. De post bij 33 km was door al dit gedoe ook niet bemand, maar nu liepen we door. We kochten in een dorp verderop wat te drinken. Bij 35 km waar normaal de man met de hamer staat ging ik zelfs wat harder. Zonder verdere problemen waren we na 44 km en 5:31 weer bij de startplek. Nog even goed na-praten en drinken en we konden weer naar huis.
Met mijn 5 eerdere 30+ km trainingen deze week komt mijn officiƫle weektotaal op 209 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten