zondag 9 mei 2010

Finish HAN-KAN marathon en twee duurloopjes

Gisterochtend een zware heuveltraining gedaan met +274 hoogtemeters over 14 kilometer in 1:19 (10.6 km/uur). Vanochtend om 10 uur op pad via Biljoen richting de IJssel en langs de rivier naar Rheden. Daar nog omhoog het bos in en na 16.4km weer thuis in 1:22 uur (12.0 km/uur). Vandaag was ook de HAN-KAN marathon, deze keer van Nijmegen naar Arnhem. Het is een estafette marathon waar je ook als tweetal of viertal mee kunt doen. Vorig jaar hadden we met CIKO 8 man/vrouw koppels die meededen maar dit jaar was het enthousiasme wat minder. Vanaf de finish ben ik tegen de lopers richting ingefietst en kwam als eerste Ursula tegen die met lange Jan, Nancy en Bertha de afstand liep in 3:17:52. Zoals gebruikelijk was Ursula weer de eerste moeder die finishte en omdat het Moederdag was kregen ze allemaal een bos bloemen. Daarna kwam ik Herma tegen die met blogger Jan een mooie tijd neerzette van 3:22:56. Op de brug zag ik Hubert die de volledige marathon liep in de prachtige tijd van 3:28:57. Vlak daarna was er Jeanette die ook in een mooie tijd van 3:47:40 eindigde. Vervolgens was het Marlies die met haar Peter als duo liep (3:39:17). Foto's van Jan Albert van de finishers zijn op deze plek te zien. Op zo'n 36 km kwam ik René tegen die het moeilijk had. Hij moest regelmatig wandelen want het was helemaal op. Waarschijnlijk toch weer te hard gestart want de halve marathon had hij in 1:46 gelopen. Ik ben met hem meegefietst in een poging hem te steunen. Uiteindelijk finishte hij in 4:05:40. Nog een gezellige borrel en dan weer huiswaarts want er wachtte mij nog een trainingsloop. Om een uur of 6 ging ik wat stram weer hardlopen. Maar al snel liep ik weer prima; de laatste kilometers gingen wel weer wat moeilijk maar uiteindelijk had ik 21.1 km gelopen in 2:01 uur. Dit was een goeie training voor de hardloop4daagse. Komende week weinig training want ik ga dinsdag voor mijn werk naar Lissabon als er tenminste gevlogen wordt.
Totaal deze week 106 km, een record, zonder enige klachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten