maandag 24 mei 2010

Hardloop4daagse Etappe 6 (21.1 km)

Het zit erop. René en ik hebben 100 km afgelegd in 4 dagen.
De start van de 6e etappe van 21.2 km was van de Asselsestraat met finish op de atletiekbaan. Ik voelde me best fit vanmorgen maar na 3 km in 15 minuten moest ik het tempo al laten zakken tot 5:30 min/km. Paste ook mijn pas aan door nauwelijks mijn benen op te tillen; een soort geschuifel. Werd veel ingehaald door andere lopers maar dat was niet erg als ik maar op een prettige manier de ronde kon afmaken. Bij de 10 km had ik 55 minuten. Bij de drankpost op 16.5 km heb ik gestopt om genoeg water te kunnen drinken want het was weer warm. De laatste 5 km daarna waren zwaar; veel zandpaden en venijnige klimmetjes. Het tempo liep nog wat meer terug, maar ik finishte net binnen de 2 uur.

Etappe 6: 21.2 km; 1:59:05; gem.snelheid: 10.7 km/uur; gem. tempo 5:36 min/km: hoogtemeters +308; hartslag 138 bpm

(Dit zijn netto tijden)

Uiteindelijk hebben 70 van de 88 lopers die eraan begonnen de 100 km volbracht. René werd keurig 24e in 08:11:11 en ik 46e met een totaaltijd van 8:54:04.

 
(Dit zijn bruto tijden)

2 opmerkingen:

  1. Frans, gefeliciteerd. Het is een prachtige prestatie. Telkens opnieuw opstarten ... ongelooflijk zwaar. En ja, het was warm.
    Geniet ervan, rust. En tot Ciko

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat Frans met deze topprestatie, en dat met die hitte! Petje af!
    See you @ Ciko!

    Jan de Jonge

    BeantwoordenVerwijderen