donderdag 13 mei 2010

Interval training in Lissabon

Dinsdag ben ik naar Lissabon gevlogen. De taxichauffeur die me naar mijn hotel bracht zei dat het wel druk zou zijn omdat de paus toevallig ook in de stad was. En inderdaad op de weg voor mijn hotel stond het zwart van de mensen die al heel lang stonden te wachten tot de paus langs zou rijden naar de plek waar hij een mis zou opdragen. Volgens iemand die ik aansprak zou het tussen nu en een half uur gebeuren. Pas na 3 kwartier kwam de paus langs in een aquarium op wielen waar hij al zwaaiend inzat met twee anderen. Zitten ze dan gore moppen te tappen??? Binnen een paar seconden was het voorbij en vertrok iedereen weer.
Ik ben hier in Lissabon vanwege de EMWA conference. EMWA is de European Medical Writers Association die hier zijn jaarlijkse bijeenkomst voor onze beroepsgroep had georganiseerd. Elke ochtend en middag zijn er 3 uur durende workshops waar ik als ervaren medical writer nog steeds veel van kan leren. Na het lange stilzitten vandaag had ik zin om een eindje hard te lopen. Tegenover het hotel is een langgerekt park,  (foto beneden) dat op een heuvel ligt. Aan de ene kant ben ik in tempo omhoog gelopen (700 meter met 40 hoogtemeters), in het midden van het park rustig naar beneden en aan de andere kant weer in tempo omhoog en tenslotte in het midden weer rustig naar beneden. Dat drie keer en ik was aardig kapot en hield ermee op (51 min; 9.5 km; 11.2 km/uur). Er was die avond trouwens ook nog een social event; het conference banquet in een oude gerestaureerde loods in de haven. Tja, het leven op zakenreis is niet gemakkelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten